fredag 4 mars 2016

Snö

Ute är det snö och marken är stelfrusen. Då passar det bra med inomhusodling. Smörgåskrassen är en självklar gäst under de första månaderna på året. Tänk att man kan odla på bomull...

I år har jag även vågat mig på odling av ärtskott. Ekologiska gula ärtor har jag brett ut över jorden och hållt fuktigt. Det växer fort!

Jag planerar att bygga en blombänk med spaljé utomhus på trädäcket.  Bland annat klockranka ska få växa där. Här är fröna. 

Nu har de kommit upp en bit. 

Inomhus njuter vi av tulpanernas prakt. 

Utomhus står en stackars påsklilja. Jag tycker att det är underbart när man kam börja ha blommor utomhus. Dock har jag aldrig varit så här tidig något år. Handelsträdgården hade den ute och därför testar även jag samma sak. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar